Rottne gépek

1.png

A forgalmazott új, illetve a használt gépekkel (https://matyasfa.hu/szoveg/hasznalt-gepek) kapcsolatban érdeklődjön Kristofics Károlynál a 70/520-6301 telefonszámon, vagy e-mailben: kristoficskaroly@matyasfa.hu.

First in forest – Az erdőben az első

HARVESTEREK

A 3 ROTTNE harveszter alaptípus összesen 5 kivitelben áll Partnereink rendelkezésére.

ROTTNE H8D

2.png

A legkisebb ROTTNE harvester csupán 2m széles, tömege alig 10 tonna. A rendkívül kedvező talajnyomással bíró gépet főként (de nem kizárólag) gyérítések számára fejlesztették ki. Kompakt méretei révén igen hatékonyan, és tősérülések nélkül manőverezik a legszűkebb folyosókon is. A nagygépes harveszteres és forwarderes termeléssel ellentétben nincs szüksége hagyományos (széles) pásztákra, így hektáronként akár 50-200 db értékes törzset is megkímélhet. Ez a mennyiség a véghasználat során 50-300 köbméterrel több kitermelhető értékes faanyagot, s ezzel akár milliós extra profitot jelenthet az erdőtulajdonos számára. A H8-cal végzett gyérítés után a koronaszint zárt marad, ami nem csak az új erdőtörvény előírásainak felel meg, de előnyös mind az aljnövényzet visszaszorítása, de még az erdőt lakó állatvilág szempontjából is. A pásztákkal felszabdalt erdőhöz képest a zártabb állomány jóval ellenállóbb az esetleges szélviharokkal szemben is. A gép magassága mindössze 3.200mm, így nem okoz gondot a tréleres szállítás sem. Az egyedülálló módon egymástól függetlenül, automatikusan vagy manuálisan szintezhető kerekeivel bármilyen terepen – szó szerint – jól megállja a helyét. A kifejezetten erdészeti felhasználásra optimalizált, 168 lóerős JohnDeere motor mindössze 7-9 literes óránkénti fogyasztással beéri. A gép átlátható, könnyen kezelhető szoftvere a legösszetettebb választéktervet is egyszerűen kezeli. Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből minden irányban remek kilátás nyílik. Modern, gyors, paralelgémes, 7 méter gémkinyúlású darujához a hazai állományokba elsősorban a LogMax3000T harveszter fejet ajánljuk. A maximális döntési átmérő 500mm (keménylombban ~400mm), így rendkívül széles spektrumon hatékonyan és gazdaságosan alkalmazható.


rottneh8d-2020-1-en.pdf

ROTTNE H11D

3.jpg

A Rottne H11 egy rendkívül sokrétűen alkalmazható harvester. 6- illetve 8-kerekes verziói a különböző gyérítésektől a közepes méretű véghasználatokig kiválóan alkalmazhatók. Emelhető kerekeivel (Bogie-lift) és dönthető daruoszlopával kiválóan alkalmazkodik a terephez. Az 5 különböző harveszter-fejből biztos választható a bevetési területhez megfelelő. A 220 lóerős JohnDeere motor igen gazdaságos, de elegendő erőforrást biztosít mind a döntéshez mind pedig a haladáshoz. A gép átlátható, könnyen kezelhető szoftvere a legösszetettebb választéktervet is egyszerűen kezeli. Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből minden irányban remek kilátás nyílik. Modern, gyors, paralelgémes, akár 11,3 méter gémkinyúlású darujához a hazai állományokba elsősorban a LogMax5000D harveszter fejet ajánljuk. A maximális döntési átmérő 600mm (keménylombban ~500mm), így rendkívül széles spektrumon hatékonyan és gazdaságosan alkalmazható. A Comfort Line integrált fülke-csillapító rendszer illetve a  ± 90º-kal manuálisan elfordítható vagy a daru mozgását automatikusan követő kabin teljes kezelői komfortot biztosít.

rottneh11d-2020-1-en.pdf

ROTTNE H21D

4.jpg

A Rottne H21 a világ egyik legerősebb és legtermelékenyebb gumikerekes harvesztere. Amikor csak a legjobb kerülhet szóba. A terepviszonyok és a talajnyomással szemben támasztott elvárások döntik el, hogy a 6- vagy a 8-kerekes változat-e az ideális. Emelhető kerekeivel (Bogie-lift) és dönthető daruoszlopával kiválóan alkalmazkodik a terephez. A 4 rendelkezésre álló harveszter-fejből könnyen kiválasztható az adott állományhoz legmegfelelőbb. A 305 lóerős JohnDeere motor utolérhetetlen tempót és termelékenységet garantál. A gép átlátható, könnyen kezelhető szoftvere a legösszetettebb választéktervet is egyszerűen kezeli. Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből minden irányban remek kilátás nyílik. Modern, gyors, paralelgémes, 11 méter gémkinyúlású darujához a hazai állományokba elsősorban a LogMax7000C harveszter fejet ajánljuk. A maximális döntési átmérő 750mm (keménylombban ~600mm), így rendkívül széles spektrumon hatékonyan és gazdaságosan alkalmazható. A Comfort Line integrált fülke-csillapító rendszer illetve a  ± 90º-kal manuálisan elfordítható vagy a daru mozgását automatikusan követő kabin teljes kezelői komfortot biztosít.

rottneh21d-2020-1-en.pdf

FORWARDEREK

A 6-féle ROTTNE forwarder 10-től egészen 20 tonnás raksúlyig terjedő kivitelekben áll Partnereink rendelkezésére.

ROTTNE F10D

5.jpg

Alacsony talajnyomása, rövidsége és mindössze 2.400 mm-es szélessége, továbbá befelé döntött rakoncái miatt a ROTTNE F10 sűrű gyérítések ideális forwardere. Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből remek kilátás nyílik nem csupán oldalra, hanem ívelt szélvédője miatt felfelé, illetve kompakt motortere miatt még a jármű előtti zónára is. Az F10 forwarderhez is rendelhető Comfort Line integrált fülke-csillapító rendszer teljes kezelői komfortot biztosít. A ROTTNE D5 vezérlőrendszer egyéni beállítások lehetőségével támogatja a gépkezelő tökéletes munkavégzését.

Az opciós lista már ennél a belépő modellnél is igen tág: tolólap, darumérleg, központi zsírzás, bogie-lift, dönthető daruoszlop, diesel-fűtés…

rottnef10d-2020-1-en.pdf

ROTTNE F11D

6.jpg

A befelé döntött rakoncákkal szerelt 12 tonna raksúlyú F11 gyérítések ideális forwardere. Nagy kerekei ellenére alacsony súlypontja kiváló stabilitást biztosít. Alacsony önsúlyához képest tágas raktere rönkök vagy nagyobb mennyiségű koronarész szállítására is alkalmas. Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből remek kilátás nyílik nem csupán oldalra, hanem ívelt szélvédője miatt felfelé, illetve kompakt motortere miatt még a jármű előtti zónára is. Az F11 forwarderhez is rendelhető Comfort Line integrált fülke-csillapító rendszer teljes kezelői komfortot biztosít. A ROTTNE D5 vezérlőrendszer egyéni beállítások lehetőségével támogatja a gépkezelő tökéletes munkavégzését.

Az opciós lista már ennél a modellnél is igen tág: tolólap, darumérleg, központi zsírzás, bogie-lift, dönthető daruoszlop, diesel-fűtés…

rottnef11d-2020-1-en-uj.pdf

ROTTNE F13D

7.jpg

A középkategóriás F13 raksúlya 14 tonna. A minden kétséget kizáróan legsokoldalúbb forwarder egyedülálló tulajdonsága a kormányozható hátsó hídja, melynek segítségével forduló-folyosója az átlagosnál jóval keskenyebb.

Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből remek kilátás nyílik nem csupán oldalra, hanem ívelt szélvédője miatt felfelé is. Az F13 forwarderhez is rendelhető Comfort Line integrált fülke-csillapító rendszer teljes kezelői komfortot biztosít. A ROTTNE D5 vezérlőrendszer egyéni beállítások lehetőségével támogatja a gépkezelő tökéletes munkavégzését.

8.png

rottnef13d-2020-1-en.pdf

ROTTNE F15D

9.jpg

Ez a nagy teljesítményű, 8 kerekes forwarder 15 tonnás teherbírással és a ROTTNE-nél megszokott, magas megbízhatósággal rendelkezik. A Rottne F15D növendékfokozó gyérítések és véghasználatok esetén is kiváló választás.

A robusztus vázszerkezet, a 220 lóerős motor, a hidrosztatikus váltó, a nagy hasmagasság, a 177 kN-os vonóerő együtt biztosítják, hogy kifejezetten nehéz, meredek vagy csúszós terepen, még nagy mennyiségű rakománnyal is kiválóan teljesít.

A rakfelület igény szerint személyre szabható: ha kell, oldal irányban billenthető, a rakoncák oldal irányban kihúzhatók (Wide Load) illetve függőlegesen hidraulikusan állíthatók, ezzel biztosítva az eszköz maximális rugalmasságát.

Az RK 125 daru gyors, 7,2m, 8,4m vagy akár 10 méteres kinyúlással is rendelhető. A védett tömlővezetés nem csak a gémen belüli, hanem a gém vége és a rotátor közötti kritikus szakaszra is vonatkozik, így lényegében kizárt a tömlősérülések miatti kényszerű üzemszünet.

Igen népszerű a -5 és 28 fok között dönthető daruoszlop, amivel meredek terepen sem csökken a daru forgatónyomatéka, hiszen a daruoszlop mindig függőleges helyzetbe állítható.

Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből remek kilátás nyílik nem csupán oldalra, hanem ívelt szélvédője miatt felfelé is. Az F15 forwarderhez is rendelhető Comfort Line integrált fülke-csillapító rendszer teljes kezelői komfortot biztosít. A ROTTNE D5 vezérlőrendszer egyéni beállítások lehetőségével támogatja a gépkezelő tökéletes munkavégzését.

Természetesen nem hiányzik az opciós listából a tolólap, a bogie-lift, a darumérleg vagy a diesel-fűtés sem.

rottnef15d-2020-1-en.pdf

ROTTNE F18D

10.jpg

Az F18D a második legnagyobb ROTTNE forwarder. Véghasználatok erős és masszív kihordója.

A 18 tonnás teherbírású gép még nagyobb szállítási távolságok esetén is rendkívül gazdaságos. A 710-es vagy 750-es gumik – szükség esetén track-kel kiegészítve – kellően alacsony talajnyomást biztosítanak még rakodtt jármű esetén is. Az F18D igény esetén szélességben állítható rakoncákkal is felszerelhető (Wide Load), így a rakfelület keresztmetszete 4,8 m2-ről akár 5,9 m2-re növelhető.

A Rottne F18D 278 lóerős motorja megfelelő erőforrás ahhoz, hogy jellemzően alacsony üzemi motorfordulatszámon üzemeltetve alacsony fogyasztási adatokat produkáljon. 26 tonnás vonóereje a legnagyobb kihívások közepette is elegendő a gépóriás gördülékeny haladásához.

Az RK 160 daru 8,5m vagy 10 méteres kinyúlással rendelhető. A védett tömlővezetés nem csak a gémen belüli, hanem a gém vége és a rotátor közötti kritikus szakaszra is vonatkozik, így lényegében kizárt a tömlősérülések miatti leállás.

Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből remek kilátás nyílik nem csupán oldalra, hanem ívelt szélvédője miatt felfelé is. Az F18 forwarderhez is rendelhető Comfort Line integrált fülke-csillapító rendszer teljes kezelői komfortot biztosít. A ROTTNE D5 vezérlőrendszer egyéni beállítások lehetőségével támogatja a gépkezelő tökéletes munkavégzését.

Természetesen nem hiányzik az opciós listából a tolólap, a bogie-lift, a darumérleg vagy a diesel-fűtés sem.

rottnef18d-2020-1-en.pdf

ROTTNE F20D

11.jpg

Csak szuperlatívuszokban! A világ legnagyobb vonóerejével rendelkező forwarder valódi igásló igazán nagy terhekhez és nagy közelítési távolságokhoz.

A Rottne F20D 278 lóerős motorja megfelelő erőforrás ahhoz, hogy jellemzően alacsony üzemi motorfordulatszámon üzemeltetve alacsony fogyasztási adatokat produkáljon. Igazán rendkívüli, 27 tonnás vonóereje a legnagyobb kihívások közepette is elegendő a gépóriás gördülékeny haladásához.

Az RK 160 daru 8,5m vagy 10 méteres kinyúlással rendelhető. A védett tömlővezetés nem csak a gémen belüli, hanem a gém vége és a rotátor közötti kritikus szakaszra is vonatkozik, így lényegében kizárt a tömlősérülések miatti leállás.

Tágas, egy átlagos személyautó zajszintjénél is csendesebb, akár 10-12 órás műszak során is kényelmes fülkéjéből remek kilátás nyílik nem csupán oldalra, hanem ívelt szélvédője miatt felfelé is. Az F20 forwarderhez is rendelhető Comfort Line integrált fülke-csillapító rendszer teljes kezelői komfortot biztosít. A ROTTNE D5 vezérlőrendszer egyéni beállítások lehetőségével támogatja a gépkezelő tökéletes munkavégzését.

Természetesen nem hiányzik az opciós listából a tolólap, a bogie-lift, a darumérleg vagy a diesel-fűtés sem.

rottnef20d-2020-1-en.pdf